آموزش افتر افکت

آموزش فتوشاپ

مدرسه گرافیک

رندر (render) چیست ؟

شروع موضوع توسط soheilaflatoni ‏15/7/16 در انجمن مباحث و اطلاعات عمومی

  1. soheilaflatoni
    admin Rank

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/16
    ارسال ها:
    675
    تشکر شده:
    254
    امتیاز دستاورد:
    63
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    جلوه های ویژه
    محل سکونت:
    تهران
    upload_2016-7-15_14-25-21.png

    گاهی اوقات ممکن است مطالبی در رابطه با ساخت یک انیمیشن بخوانید و دران مطالب خوانده شده ممکن است با اصطلاحی همچون رندر مواجه شوید و برای شما دوستان ممکن است سوال پیش آمده باشد که رندر چیست؟ در این مطلب می خواهم شما عزیزان را با این اصطلاح آشنا کنم تا شما نسبت به این موضوع درک و آگاهی کامل پیدا کنید. پس اگر می خواهید با رندر اشنا شوید با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    Render یا پرداخت صحنه، سازنده صحنه عظیم سه بعدی می باشد. اگر بخواهیم آن را تعریف کنیم باید بگوییم که به مدت زمانی که طول می کشد تا یک صحنه سه بعدی از نرم افزار مورد نظر خروجی گرفته شود. برای این کار باید برنامه نویسان و توسعه دهندگان به کامپیوتر اطلاعات مفصل و بسیار کاملی را در رابطه با اشیا، مدل سازی، انیمیت، سیستم های ذره ایی (دود، انفجار، آتش، گرد و خاک، بخار، دریا، آب و …) ، دینامیک، نورپردازی، سایه ها، ابر، چگونگی حرکت دوربین و … بدهند تا کامپیوتر این اطلاعات عظیم را پردازش کند.

    در ساخت انیمیشن های سه بعدی Render یک مساله بسیار مهم و چالش برانگیز است. به این دلیل که اگر توسعه دهندگان نتوانند به درستی زمان خروجی انیمیشن را پیش بینی کنند استودیوی سازنده انیمیشن با هزینه های بسیار زیادی از جمله با از دست رفتن نیروی انسانی خود ضربه خواهند دید. فرض کنید که ما می خواهیم در هر ثانیه ۲۵ فریم نشان دهیم. زمان رندر یعنی زمان لازم برای ایجاد تصویر مورد نظر. گاهی ممکن است رندر کردن بعضی از تک فریم ها تا ۲۰ ساعت هم طول بکشد.

    حالا دوباره فرض کنید که صحنه ای را به وجود آورده ایم که برای هر فریم آن باید ۳ ساعت وقت گذاشت. در نظر داشته باشید که هر فریم هم ۲۵ ثانیه است. یعنی برای Render کردن هر ثانیه از انیمیشن ۷۵ ساعت لازم است. اگر یک انیمیشن یک دقیقه ای باشد (هر دقیقه ۶۰ ثانیه است از ان طرف اگر بخواهیم ثانیه را به فریم تبدیل کنیم باید ۶۰ ثانیه را با ۲۵ ضرب کنیم تا تعداد فریم به دست اید، پس از این کار عدد ۱۵۰۰ فریم به دست می اید و برای به دست اوردن ساعت باید ان را در ۳ ساعت ضرب کرده تا مقدار ساعت به دست اید یعنی چیزی حدود ۴۵۰۰ ساعت.) یعنی بیش از ۱۸۷ روز طول خواهد کشید. پشت صحنه برخی از انیمیشن هایی را دیده ام که برای خروجی گرفتن فقط یک فریم بیش از ۴ هزار دقیقه طول کشیده است.